۱۱:۵۳:۲۵ - چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استان مركزي در حوزه گردشگري برندسازي نشده/جاي خالي تبليغات مناسب در حوزه گردشگري
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي گفت: به دليل نبود تبليغات مناسب برندسازي تاكنون صورت نگرفته است.
استان مركزي در حوزه گردشگري برندسازي نشده/جاي خالي تبليغات مناسب در حوزه گردشگري

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي گفت: به دليل نبود تبليغات مناسب برندسازي تاكنون صورت نگرفته است. به گزارش ايسنا، منطقه مركزي، عليرضا ايزدي در كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، يكي از اصلي ترين محورهاي توسعه پايدار و همه جانبه را توسعه گردشگري دانست كه صنعتي فرابخشي است. وي افزود: در ديد كلان امروز ايران متاثر از مسائل مختلف اقتصادي، سياسي، بين المللي همچون تحريم ها است و بيش از هر زمان ديگري نياز به كار كارشناسي جهت توسعه پتانسيل ها و تحقق توسعه پايدار دارد. ايزدي، كشاورزي، صنعت و خدمات را مثلث توسعه دانست و با بیان اینكه خوشبختانه ايران در بحث كشاورزي بواسطه توليد برخي از محصولات برند جهاني محسوب مي شود، گفت: استان مركزي در صد سال اخير به واسطه استقرار صنايع مختلف جزو اهداف صنعتي كشور قرار گرفته است، هرچند شايد در بحث محيط زيست مشكلاتي وجود داشته باشد، اما به هر حال در حوزه صنعتي انتفاعي براي استان مركزي حاصل شده است. وي اظهار كرد: از هزار و ٦٠٠ ميليارد دلار گردش مالي در صنعت گردشگري جهان كه صنعت و اقتصاد پاك به شمار مي رود متاسفانه ايران موفق به جذب سهم مناسبي از اين اقتصاد نشده و به دلايل بسيار ساده اين انتفاع تاكنون صورت نگرفته است. مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي علت اصلي عدم موفقيت در توسعه گردشگري را عدم تبليغات مناسب به عنوان عامل اصلي سرمايه گذاري دانست و بيان كرد: استان همدان تنها به واسطه پتانسيل هاي مركز استان موفق به جذب گردشگر شده است در حالي كه استان مركزي در شهرستان هاي مختلف خود ظرفيت هاي ويژه اي دارد، اما به دليل نبود تبليغات مناسب تاکنون برندسازي درخصوص استان صورت نگرفته است. وي با اشاره به نراق به عنوان يك ظرفيت هويت ساز و روستاهايي مانند وفس كه بواسطه عدم معرفي مناسب براي گردشگران ناشناخته باقي مانده است، تصريح كرد: استان مركزي بواسطه جغرافيا و موقعيت خاص خود مي تواند در ايام تعطيل پذيراي سرريز استان تهران و قم باشد در حالي كه تاكنون به عنوان يك حلقه واسط بين استان ها بوده است، در حالی که مي توان با معرفي ظرفيت ها استان مرکزی را از حالت استان گذري خارج کرد. ايزدي تاكيد كرد: ميراث فرهنگي به عنوان بخش دولتي بايد در كنار بخش خصوصي هم افزايي داشته و با استفاده از توان رسانه ها در جهت معرفي ظرفيت ها اقدام كند. وي با بيان اينكه بايد نگاه جديدي براي معرفي استان مركزي به عنوان مقصد جديد گردشگري در پيش گرفت، افزود: هيچ بخش و صنعتي از حيث توليد ثروت، اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي، اشتغالزايي نمي تواند به مانند حوزه گردشگري اثرگذار باشد، اما متاسفانه استان مركزي عليرغم توان و ظرفيت از نظر جذب و جلب گردشگر وضعيت مناسبي ندارد. ايزدي گفت: عموما ميراث فرهنگي به عنوان مانعي در جهت توسعه گردشگری مطرح مي شود در حالي كه اين مجموعه بايد موتور محركي در اين راستا باشد بر این اساس ميراث فرهنگي استان براي توسعه پايدار و همه جانبه و كسب سهم و انتفاع مناسب از اقتصاد گردشگري تلاش خواهد كرد. وي با تاكيد بر اينكه يك بام و دو هوا عمل كردن چالش هايي در پي دارد، افزود: در روستاي حسين آباد بغدادي اراك برخی واحدها فاقد سند يا فاقد تغيير كاربري هستند كه اين امر مانع صدور مجوز شده است و از طرفي برخي از مجوزها توسط اصناف صادر مي شود كه اين دوگانگي باعث بروز چالش و تنش مي شود و نظارت را مختل مي كند. ايزدي اضافه كرد: در روستاي نظم آباد اراك نيز همين مشكلات وجود دارد البته بناست طرح مطالعاتي در اين راستا تهيه شود، همچنين براي اجراي طرح مطالعاتي ويژه روستاي شهرستانك و حسين آباد اعتباراتي نياز است كه تاكنون تخصيص نيافته است كه تلاش خواهد شد ظرف هفته جاري مشاور اجراي طرح مطالعاتي انتخاب شود و با مساعدت   جهت تامين اعتبار، كار تسريع شود.
انتهای پیام
منبع :: http://markazi.isna.ir

تبليغات
بانک پاسارگاد